Ұзақ мерзімді жоспар: Мектеп: КММ «Капитоновка ОМ» күн : Мұғалімнің аты жөні: Уразбеков Н.К. Сынып: 7 А Қатысқаны: 5 Қатыспағаны:0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы |
Рычактің тепе – тендіктегі шарттары. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Осы сабаққа қол жеткізуге қойылатын мақсат |
7.2.4.4— Момент күшінің ережесін тепе – теңдікке, есеп шығаруға қолдану. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың мақсаты
|
Барлық оқушы денеге тепе- тендікке әсер етеін момент күшін қолдана алады, формулаларды жаза алады және қарапайым есептерді шығара алады. Көпшілігі бастапқы материалдың не жайлы болатынын, тепе – тендік сақтау үшін қандай тірек қолдану керек екенін, масштабты қолдана отыра сурет сала алады. Кейбіреулері, есеп шығру барысында не табу керек екендігін және ол қандай шамамен анықталатынын, момен күшінің ережесін бірнеше күшке қолдана алады. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тілдік мақсат |
Equilibrium, Lever scales, moment of force, тепе -теңдік, рычакты таразы, момент күші. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Алдыңғы тақырып |
Жай механизм, механиканың алтын ережесі, момент күшінің физикалық анықтамасы, рычаг | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ барысы | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Жоспарланған сабақ құрлымы |
Сабаққа жоспраланған жаттығу түрлері |
Құралдар | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың басы
5мин |
Амандасу Атмофералық құрылым. Елестетіңдер кеше ғана қатты темір материалдан фигура жасау керек болды.Бірақ мен жасай алмадым қолымда темір кесетін қайшы болсада. Неге олай болды? Жай механизмнің қандай түрленін білесіңдер? Қайда олар қолданады? Рыаг деген не? Момен күшінің анықтамасын айтыңдар. Естеріңде ме осыдан екі жыл бұрын мектептің алдында авто кран аударылғаны? Цирте арқан арқыы гинастик жүргені? Неге кран құлады, ал гимнастик құлаған жоқ? Осы оқиғаның арасында қандай байланыс бар? Осыны біз бүгінгі сабақта анықтаймыз. Канекей барлығымыз бүгінгі сабаққа мақсат қояық. Тепе – теңдік кезіне және есеп шығару барысында момент күшінің ережесін қолдану. |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың ортасында
5мин
8мин
10мин
12 мин
|
Бүгінгі сабақтың тақырыбы «Рычактағы тепе –теңдік шарттары». Дәптерге жазамыз. Сабақты толық түсу үшін кәнекей ағылшын тілінде керекті терминдерді есімізге түсірейік және жаңа сөздерді жазайық. «Ыстық доп» ойыны арқылы қортынылаймыз. Тестілеу. (Өздік жұмыс) «Бір бірінін тексеру» арқылы тесереміз».
Мұндағы d1- F1 күш иығы; d2- F2т күш иығы
Рычагтің екі иығана бірдей күш түссе және оларға кері пропорцанал юолса сонда ғана тепе –теңдік сақталады.
Берілгенді қолдана отыра пропорция құрамыз . Оны келесі түрде жазамыз.
М1=М2 Рычаг тепе тендікте болаи егер момент күші сағат тілі бойынша айналса, және момент күші тен болу керек рычаг сағат тіліне керсінше айналғанда ғана рычаг тепе теңдік сақтайды.
Топтық жұмыс. Сынып 2 топка бөлінеді. Бірінші топ 2 бала және екінші топ 3 бала. Топтар тапсырма алады. 1. Рычагке 5 Н күш әсер етеді. Күштің иығы 50 см. Момент күші неге тең? 2.Момен күші 75 Н·м., онығ иығы 4 см. Күшті табыңдар? 3. Момен күші 75 Н·м., ал күші 12 Н тең болса, онда иықтың күшін анықтаңдар. 4.Балғаның басына ұандай күш салу керек, егер күштің кедергісі 160 Н болса, ал ұзындығ 32 см? Балғаның соңынан шегеге дейін 8 см. 5.Two children play with a see-saw. A child weighing 400N sits at distance of 1.5 m from the pivot (fulcrum), and another child sits 2 m away from the turning point and balances the see-saw. What is second child`s weight? Әр қайсысы бір- бір есептен шығарады. Жауабын Kahoot.it арқылы тексереді. Қортынды бойынша практикалық жқмыс ойнатылады.(эксперименталыдық тапсырма) №1 1. Неге есіктің және шкафтың тұтқасы ортасында емес?Арақашықтықтан және айналу осне тускен әсер еткет күшті зерттеңдер. Әр бір иықтағы күшті өлшеңдер. Момент күшін анықтаңдар. Шыққан қортындыны кестеге енгізіңдер.Сурет жасағдар.
Құрал жабдықтар: линейка, динамометр, есікті шкаф,созылмайтын жіп есіктің биіктігіндей.
№2 3 күш арқылы рычагті теңестіріңдер. Тепе – теңдіктің шарттарын жазыңдар. Момент ережесі бойынша теңдеуді тексеріңдер. Қортынды жасаңдар.
Құрал жабдықтар: рычаг, штатив, жүк, линейка.
№3 Линейканың көмегімен набордағы кез келген гирді өлшеңдер. Динамометрдің көмегімен линейканы салмағын өлшеңдер.
Барлық топтарға тапсырма. Таразы жасап оларды бірдей қылдырып бөліндер. «Алтын» Құрал жабдықтар: пластикалық стақандар, су, мензурка , линейка - рычаг
|
Экран, презентация, Quizlet.com
Тест программадан Quizlet.com
Phet, зертханалық рычаг
Kahoot.it
Құрал жабдықтар: линейка, динамометр, есікті шкаф, Есіктің биіктігіндей созылмайтын жіп.
Құрал жабдықтар: рычаг, штатив, жүк наборы, линейка.
Құрал жабдықтар: линейка динамометр, жүк наборы, тірек.
Құрал жабдықтар: штатив, рычаг, 2 цилиндр, 2 гирлар
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың соңы «Рефлексия» 5мин |
Сабақта не білдік? -Моменттің ережін анықтадық; -Оның түзу екеніне көзімізді жеткіздік; -4 эксперименталді тапсырманы талқыладық және есептер шығардық; -Практикалық жұмыс жасау арқылы қортындыладық, Кейбір уақыттарда ғалымдардың рөлінде болып эксперимендік және зерттеулер жасадық , дұрыс қортынды жасап, және жұмысқа сарапта жасап үйрендік; -барлық пәндер бір – бірімен тығыз байланыста екенін түсіндік;физикаға геометрия, алгебра және сызу Бұлардың бәрі пәндердің патшасы физикаға қызмет етеді. Рефлексия «мишень»
Үй жұмысы - Енді күнделіктерінді алып үй жұмысын жазыңдар. § 35 оқу Жазбаша түрде даптерлеріңе 32 жаттығудың №1,2,3 есептерді орындаңдар. 195 бет тапсырма
|