Class:9 |
Data:02.10.17 |
The theme of the lesson: Memory test. Active vocabulary |
The aims of the lesson: |
Educational:формирование рецептивных и репродуктивных коммуникатив- |
ных навыков по теме Memory test. Active vocabulary |
Формирование рецептивных грамматических навыков, активизация изучено- |
го лексического и грамматического материала |
Developing: развитие речи учащихся посредством обогащения словарного |
Запаса через активизацию изученной лексики и семантизацию новой путем
|
Использования языковой догадки, развитие культуры, диалогической речи и |
Самостоятельное оценивание |
Bringing-up: прививать уважительное и почтительное отношение друг к |
другу, формировать чувство ответственности, дисциплинированности, |
Собственного достоинства, бережного отношения к учебнику |
Inter-subject connection: Russian |
The type of the lesson: testing |
Methods of teaching: testing |
The equipment of the lesson: test |
The procedure of the lesson |
I) Organization moment |
a) greeting |
b)warm up |
c) Checking the homework |
II) Checking up |
III) New lesson |
Introduction the pupils with the theme and aims of the lesson |
Complete the sentences a) There are many _____ between my two brothers. They aren’t similar b) Your diet may cause ____ problems for you c) Drivers must be ____, especially in rush hours d) You’ ve to take ____ for yourself e) He can’t make any _____. I decide where to go, what to buy. f) Who is the ____of this shop? g) Smoking is ______ for your health. |
IV) Conclusion |
Checking up |
Marks |
|
|
V) Home task |
Ex 6 p 26 write 5 sentences with N and Adj |
|